Sain eilen illalla ennen nukahtamista idean, mitä teen vanhalle, käyttökelvottomalle lakille joka lojuu Aavan vaatekaapin täytteenä...

Lakki siis oli tällainen:

1682465.jpg

Jonkun itse tekemä samettinen pienen lapsen päähine, jonka ostin aikoinaan esikoiselle kierrätyskeskuksesta. (Viehätyin siihen koska mulla on itsellä ollut pienenä tuon tyylisiä samettilakkeja.) Lakki oli valmiiksi aika huonossa kunnossa: alareunan kanttaus oli taitteestaan paikoin reikäinen, takana oleva kuminauha oli kuoleentunut, ja solmimisnauhat joko olivat katkenneet pois tai sitten niin huonokunoiset että leikkasin ne itse, en muista kummin. Joka tapauksessa ompelin siihen tilalle valkoista kanttinauhaa, niin että lakkia saattoi silloin esikoisella jonkun verran käyttää.

Kakkoselle en ole lakkia päähän kelpuuttanut edellä mainittujen vikojen vuoksi sekä siksi että lakin vuorina oleva keinokuituinen tikkikangas on tuntunut inhalta. Eihän sitä poiskaan ole voinut heittää (enhän minä koskaan mitään...), joten vähän ongelmajätettä siitä oli tullut.

Päätin kunnostaa lakin kunnolla, ja sitä varten ratkoin valkoiset nauhat ja keinokuituisen tikkivuorin irti. (Ensimmäisessä kuvassa olen jo aloittanut ratkomisen ja siksi toista nauhaa ei näy.)

Tämän postauksen päätteeksi kuva ratkotuista osista irrallaan. Tarina jatkuu... ;)

1682466.jpg

(Mun ei pitäis harrastaa näitä yöpostauksia, niin kuin ei mitään muutakaan ulosantia netissä silloin kun olen väsynyt. Jälkeenpäin, päivänvalossa, yölliset tempaukset näyttävät aina vähän naurettavilta...)